Reklamation

Du har 2 års reklamationsret på alle varer som forbruger. Det betyder, at du ikke kan påberåbe dig fejl og mangler, der viser sig mere end 2 år efter varens levering. Eventuelle fejl eller mangler ved det modtagne skal påberåbes inden for rimelig tid efter, at de er konstateret eller burde være konstateret. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig

Der ydes ingen erstatning ved alm. slidtage , fejlagtig behandling eller til sliddele. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Kundeservice og klageadgang
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os i vores telefontid, eller helst sende en mail til victa@victa.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.